2. april 2012

"Chinawok med fried rice" og et lægebesøg

I dag har jeg været ved lægen eller rettere sygeplejersken til 24 ugers tjek, som så blev til et 26 ugers tjek men pyt nu med det, det var en anden sygeplejerske der gav mig tiden sidst jeg var der. Alt var helt fint, fuld gang i lillebror, god hjertelyd og heldigvis kun +7 kilo. Jeg havde frygtet det ville være meget værre, eftersom jeg jo ikke har kunnet foretage mig det store, de sidste par måneder på grund af det dumme bækken.

Derudover er mandag = indkøbsdag til hele ugen og det gik heldigvis dejligt hurtigt, det der med at handle, det synes jeg altså er kedeligt, gider jo eks. heller ikke shoppe (ret tit i hvert fald). Så det er rigtigt skønt at vi nu kun behøver hente mælk og pålæg i løbet af ugen.

Efter bassemusen kom hjem, til frokost, har han været i rigtigt putte/hygge humør, så han ville gerne sidde i fars lænestol inde i stuen, have sin dyne og pude på og så have sin mælk. Da det blev middagssøvnstid, gik jeg med ham ind i sengen, jeg trængte nemlig også til hvile. Når der er en, der gider at putte med ham, så sover han lidt længere. Han elsker at ligge helt op ad en og putte, og hvis han vågner og man ligger der, så putter han sig bare igen, og så sover han videre. Det er simpelthen så hyggeligt :o) Så generelt har vi bare hygget rigtigt meget i dag :o)

Aftensmaden i dag skulle bare være super simpel, så det blev min hjemmestrikkede opskrift på Chinawok med fried rice. Man kan bruge lige nøjagtigt det kød og de grøntsager man vil, og når jeg skal holde det helt simpelt som i dag, så bruger jeg bare sådan en frossen grøntsagsblanding, tilsætter løg og hvidløg (og frisk ingefær og når jeg har) og rejer (eller kylling eller laks eller det hele på en gang).

 Det hele blandet sammen, mangler bare æg

Nu med æg, som bare lige mangler at blive rørt rundt og stegt. Jaja nogen køn ret er det ikke men det smager dælme godt :o)


Annie's "Chinawok":

Ris (eller nudler)
grøntsagsblanding
rejer
2 løg
7 fed hvidløg
(friskrevet ingefær)
æg
mælk
salt
peber
season all krydderi
en lille smule olie til stegning

Start med at koge risene. (Hvis man vil have kød eller kylling osv. i skal det steges nu også) Løg og hvidløg skrælles og skæres i de stykker man vil have det i. Svits dem på panden/wokken, jeg har sådan en elektrisk pizzapande, som jeg godt nok aldrig har lavet pizza i, men som er fantastisk til det her, men man kan sagtens lave det i en almindelig pande eller en wokpande.
Tilsæt grøntsagsblandingen og når den er tøet op (hvis den var frossen) så tilsættes rejerne. Krydr det hele med lidt season all hvis nødvendigt.
Rør æg og mælk sammen med salt og peber til en gang røræg (uden at stege det).
Når risene er færdige,hældes vandet fra og de hældes i panden. Hæld til sidst røræg over det hele og sørg for at alt ris og grøntsager er "snasket" ind i æggene. Steg til du er sikker på at æggene har fået nok.

Servér med en chili sauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)