16. maj 2011

Vil selv, kan selv

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så vil jeg gerne det hele selv. Specielt mange madvarer vil jeg gerne lave selv. Det er bl.a. fordi jeg synes at det er blevet temmelig dyrt at købe det færdiglavet. Men også fordi jeg gerne vil undgå så mange kunstige tilsætningsstoffer som muligt.

Min plan er derfor at lære en ting ad gangen, indtil jeg kan det på rygraden og så lære det næste i rækken, mens jeg samtidig bliver ved med at lave det første i rækken, kan I følge mig?? eller er det kun min hjerne der fungerer på den her rodede måde??

Nå men det jeg vil hen i mod er, at jeg fra morgenen af i dag, har forsøgt at starte en surdej op til rugbrød. Jeg har aldrig prøvet det før, så det er mit nuværende eksperiment. Nu skal den lige stå og hygge sig i nogle dage, og så skal jeg have bagt rugbrødet. Jeg håber at det så er noget der kommer til at gentage sig med jævne mellemrum, for det kan da kun være billigere og bedre at lave det selv!!

Hvad er jeres nuværende eksperimenter?? Fortæl mig om dem :o)

4 kommentarer:

  1. Skal bli kul att fölge din blog, og håper jeg får mange gode opskrifter på kager og mad.. Samt får fölge din hverdag via bloggen

    SvarSlet
  2. jeg håber da i hvert fald at det bliver godt :) og ja når jeg laver noget spændende mad og bager skal jeg nok lægge opskrifterne ind også ;) jeg følger jo også med i din ;)

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)