17. maj 2011

Lækkersult!!

Hele dagen i dag mens jeg har været på arbejde, har jeg stået og drømt og kokos/chokolademuffins!!

Det hele startede faktisk i går eftermiddags, da jeg havde besøg af en god veninde. Hun spurgte om jeg ikke en dag ved lejlighed, kunne lægge opskriften ud på nogle muffins, jeg lavede i februar til kærestens fødselsdagsfest :o) Det var de føromtalte muffins :o)

Så dem fik jeg altså på hjernen, og min hjerne har savlet over dem hele dagen!! Og tro ikke at hjernesavl er lækkert...det er det altså ikke kan jeg fortælle!!! Det bliver ret hurtigt noget værre svineri faktisk....

Nå det var de der muffins jeg kom fra.....ja ja men så er der jo ikke andet at gøre end at handle ind når man er på vej hjem fra arbejde og så gå direkte op og bage :o) (ja jeg ved godt at jeg ikke satte kommaer i den sætning (eller i denne) men I var advaret altså, så ssshhh!!)

Sådan kom de til at se ud 



Opskriften siger du?

Hmm ja okay så pyt da, det er faktisk ret nemt :)

Chokokoko Muffins: ca. 24 stk.
4 æg
320 gram sukker
250 gram margarine
100 gram mel
250 gram kokosmel
200 gram mørk chokolade
100 gram hasselnødder
vanillesukker

Tænd ovnen på 200 grader. 
Smelt margarinen. Hak nødder og chokolade groft, eller fint hvis du bedre kan li det, jeg sladrer ikke til nogen :)

Æg og sukker piskes sammen i en skål. Tilsæt alt det andet og rør det godt sammen.
Fyld massen i muffinspapir, de skal være ca. ½ fyldt. 
Bag 10-15 minutter.....eller hvis din ovn er lige så håbløs som min må du prøve dig frem. De skal være let lysebrune ovenpå og ikke være alt for flydende i bunden. De her muffins vil være lidt flydende, bare en lille smule, i bunden, når de bliver taget ud af ovnen. De sætter sig efter lidt tid.

De er MUMS ;o)

Prøv dem !!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)