6. juni 2011

Lettere forsinket indlæg

Okay det var meningen at det her indlæg skulle have været ind i går men der kom lige noget andet i vejen...

I går var endnu en varm dag, men da vi har været i Jesperhus Blomsterpark hver dag siden torsdag var det ikke lige det vi gad endnu engang, så vi besluttede at køre til Klitmøller strand da NF var vågnet fra sin middagslur. Da vi kom derud blæste det lidt så vi tog alle en ekstra trøje på men gik alligevel med bare fødder i sandet, så skønt for sandet var varmt :o)

NF og farmand skulle da lige ud og lege "chicken" med bølgerne, men NF ville helst sidde sikkert på sin fars arm, for det der med selv at få våde fødder det var ikke videre populært!! Vandet var kølende men slet ikke koldt. Mors tæer blev også ramt da jeg blev overrasket af en bølge der var lidt højere og kraftigere end forventet, for det var ellers bestemt ikke planen at jeg ville have haft fødderne i ;o) Men det var slet ikke så koldt som jeg frygtede. Efter lidt tid endte det da også med at vi tog vores trøjer af...
 Det første kig på vandet og bølgerne
 Okay vi stiller op for mor med kameraet :o)

 Far får våde tæer :o)
 Okay vi prøver at flygte (til stor morskab for NF der skraldgrinede) :o)
 Vi prøver igen :o)
Okay vi nåede det ikke helt :o)

Vi synes også lige Cocio skulle prøve at være ude i vandet.....hmmm det tror jeg ikke vi bliver tilgivet for lige foreløbigt!! "Prinsessen" bryder sig i hvert fald ikke om våde poter, og heller ikke en våd mave, men nå så var der en undskyldning for at få hende i et varmt bad da vi kom hjem. Hvilket hun er blevet meget mere blød af, og hun elsker et varmt bad, og går som regel frivilligt ind i bruseren...tossede hund ;o)

 Uff hvor er det vådt det her...
Lad mig komme væk herfra....

Cocio fik også en masse løbeture på stranden hvilket hun absolut elsker, så måske vi er lidt tilgivet...hvem ved :o)


Kan I se støvet bag mig??
 Uhh jeg elsker altså bare at løbe stærkt :o)

 Elsker at lege i "sandkassen"

Hjælp, red mig far!!!
 okay vandet er på sikker afstand...skynd dig at tage det billede så jeg kan komme væk (man kan se på mors hår at det blæste lidt)
Hmm de her sko må kunne bruges som skovl...

Alt i alt havde vi en hyggelig dag ved stranden som desværre blev ødelagt lidt af at NF's og N's tøj blev dækket af tjære, som ikke vil gå af igen :o( Cocio's hale var også sort af tjære men det værste er væk nu, jeg selv slap med lidt under fødderne og på benene men ikke noget på tøjet...

Desværre døde mit trofaste kamera, gennem 8 år, også i går, den kunne ikke lukke ordentligt ned da vi kom hjem...men så er det godt vi indtil videre har et videokamera der kan tage billeder :o)

Da vi kom hjem gad vi ikke lave det vilde aftensmad, så det blev lidt sundt med en del usundt :o) Pandekager med is og frisk frugt...det var lige hvad vi alle havde brug for på sådan en varm dag :o)
Frugtfadet

 Pandekagerne

Pandekage med is og frugt :o) MUMS :o)

Det skal lige for en god orden nævnes at herhjemme står kæresten for pandekager, mens jeg står for æbleskiver (og til denne ret stod jeg for frugtfadet) :o)

Opskriften vi bruger er fra en islandsk side, derfor står mel i dl :o)

Pandekager:
4 dl hvedemel
2 spsk sukker
½ tsk salt
½ tsk bagepulver
2 æg
1 tsk vanillesukker, eller vanilleessens
50 gr smeltet smør
mælk efter behov

Bland de tørre ingredienser sammen i en skål og kom en lille smule mælk i. Tilsæt derefter æg og vanille. Hæld det smeltede smør ud i og fortynd derefter med mælk til du opnår den rette konsistens. Dejen skal være tynd. Hæld dej på en pande (lidt ad gangen men det siger vel lissom sig selv ik?!) og bag pandekager :o)

Enjoy!!

2 kommentarer:

  1. Så fint inlägg Annie. Klitmöller er herligt, jeg kommer sikker vara på den stranden en del om vi bliver mors bor:) Mm, pandekager, vad gott! Men et sprösmål, har ikke dansker mel i deciliter? Det har vi ihvertfal :)

    SvarSlet
  2. Ja det er lækkert i Klitmøller, hvis man kan undgå tjære :-p
    nej vi skriver normalt mel i gram her i dk ;o) jeg tror (aner det ikke men TROR)også at det er en anelse mere præcist, da det jo kommer an på om man "pakker" melet fast eller bare har det løst i et decilitermål :o) men tit er det jo ikke så vigtigt :o) hehe

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)