30. marts 2012

Pølsebrød...

Ja det er ikke meget mad vi har fået lavet fra bunden af i denne uge, og faktisk har vi slet ikke brugt vores madplan, da vi jo havde rester fra sidste uge vi skulle have brugt.

Mandag startede vi på resterne med pitabrød, dejlig nem og "sommerlig" mad, vel at mærke hvis man ikke bruger for "tungt" fyld.
Tirsdag var det lige en spontan grillaften, fordi kæresten havde fået samlet vores nye grill...

er den ikke fin? :o)
Så det blev til bagte kartofler (som efter min mening bliver meget bedre når man laver dem på grill end i ovn) med hvidløgssmør og culottesteg, Mums :o) Og så lige jordbær med mælk og fløde til dessert :o)

Onsdag var vi i hallen til håndbold, da kærestens hold skulle spille træningskamp mod Japan, og godt nok er de ikke helt vildt teknisk dygtige, de der japanere, men de er f***** hurtige på fødderne. Men kærestens hold vand med 10! Det hjælper gevaldigt når man kan skyde hen over hovedet på modstanderen og specielt målmændende ;o)
Men i hvert fald var vi først hjemme kl. ca. 21.30 så bassemusen ville bare have lidt youghurt, moren fik koldskål og faren, der ikke kan lide koldskål, fik toast :o)

Men så i går fik vi da lavet lidt mad fra bunden af :o) Pølsehorn. En supernem opskrift som jeg har fra min svigermor, og som jeg normalt lige giver et lille twist i form af lidt rugmel og rugkerner også, det havde jeg dog ikke lige i går, så det blev rene hvide pølsehorn. Måske ikke det sundeste men ok engang imellem.

Ja ja smukke er de ikke, til gengæld er de hurtige at lave og de smager godt :o) Her ligger de til efterhævning inden de skal i ovnen.
Og her er de lige kommet ud af ovnen.

Jeg fik til 9 store grillpølser af denne portion. Bassemusen besluttede sig for at der ikke var dej nok til den 10. pølse og spiste den :o) Normalt er der til 12-16 almindelige pølser.

Pølsehorn 12-16 stk.
½ liter lunkent vand
50 gram gær
900 gram mel (jeg plejer at bruge 450 gram rugmel + rugkerner og 450 gram hvedemel)
2 spsk olie
1 tsk salt

Opløs gæren i det lunkne vand. Bland alt det andet i og ælt til du har en nogenlunde glat dej. Lad hæve 20 min. Kom dejen og pølserne, og man kan godt rulle dejen ud og lave de små normale horn, men jeg plejer bare at tage en klump dej og pakke ned omkring pølserne, det går meget hurtigere. Lad dem hæve på en bageplade i 20 min. Pensl dem med mælk og lad dem bage 15 min ved 200 grader (ikke varmluft). Så har man pølsehorn :o)

Enjoy ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)