26. marts 2012

Sygdom, sygdom og mere sygdom...og så lige min Guacamole opskrift

Lige siden jeg blev sygemeldt med bækkenløsning, har vi haft en del sygdom i huset. Først startede bassemusen med øjenbetændelse, og dagen efter havde han så 39,7 i feber og hostede helt vildt. Det tog ham ca. 3 dage at komme over, og derefter tog jeg selv en uge med så styg en hovedpine, at jeg havde svært ved bare at skulle have øjnene åbne og endnu værre var det hvis jeg skulle op at stå.

Da jeg så var kommet ovenpå havde vi lige 4 gode dage før kæresten startede en aften med at kaste op, dog heldigvis kun 1 gang så havde han det lidt bedre. Dagen efter var det så min tur til at have kramper i maven, hvilket gav ekstra mange plukveer, og opkastninger. (ja beklager det knapt så appetitlige emne). I går var jeg stadig lidt slatten men kunne da heldigvis holde til at være ude og nyde det gode vejr sammen med familien. De fik lov til at kaste bold og være aktive mens jeg bare lå og sugede D-vitaminer til mig :o) Skønt og tiltrængt. 
Men ak, i nat var det bassemusens tur til at være mavesyg, så vi måtte op og skifte sengetøj osv og så sov han ellers mellem mor og far resten af natten.

Men det er altså også derfor der ikke er blevet lavet så forfærdeligt meget mad her i huset på det seneste, overskuddet har ikke helt været til det. Vi har aftalt at lørdag skal være dessert/lækkerier dag her i huset, og desserten var også planlagt til i lørdags, men jeg kunne slet ikke overskue tanken om mad så den må blive lavet i næste uge i stedet. Nu havde vi jo så handlet til madplanen i sidste uge, så det har rokeret lidt rundt på madplanen denne uge, for vi kan jo lige så godt få brugt det vi har :o)

I går aftes blev det til tacos, og da det jo er ret simpelt og alle laver det på deres egen måde vil jeg ikke komme med nogen opskrift eller billeder af det, men nederst i indlægget her skriver jeg lige min opskrift på hjemmelavet guacamole. Jeg ved godt der findes mange udgaver af den også, men den her er altså vores favorit :o) 

Men først skal I da lige se lidt billeder af vores dag i går :o)

Hyggeligt ser det ud når far og søn (og hund) spiller angry birds på mobilen ;o)

 Vores lille vuf elsker når solen er fremme, det er simpelthen det bedste hun ved, bare at ligge i solen, og kan man så møffe sig ind og blive kælet for på samme tid så er lykken gjort :o)
 Så blå var himlen her i går :o)
 Og Cocio fandt et godt sted at ligge og tage sol, mens bassemusen han lige skulle forklare mor noget om sin rutschebane :o)
 og når man nu endelig har fundet et godt sted at ligge, så flytter man sig altså ikke frivilligt :o)

et billede af vores guacamole som du får opskriften på lige her:

Guacamole:
3 modne avocadoer
4-6 fed hvidløg (ja vi kan godt lide at det smager meget af hvidløg)
cremefraiche/ græsk youghurt, ca. samme mængde som man har avocado mos, men det er en smagssag
salt
citronsaft

Altså målene er nogle ca. mål for jeg smager mig som regel frem.

Avocadoen moses, jeg gør det med en stavblender, men man kan sagtens bruge en gaffel. Hvis man har en stavblender kan man bare putte hvidløg i inden man moser det, og ellers må man presse det i en hvidløgspresser :o) 
Jeg tilsætter så cremefraiche til jeg synes det har den farve og konsistens jeg kan lide, vil man have mere smag af avocado, kan man tilsætte lidt mindre eller helt udelade det.
Til sidst smages til med salt og citronsaft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil så gerne høre hvad du har at sige :o)